wtorek, 17 października 2017

Ojciec -opowiadania



Jest dla dziecka najważniejszy na świecie. Jest bohaterem, królem, panem i władcą. Może wszystko.  Dziecko patrzy, podziwia, naśladuje, spełnia oczekiwania. 
Aż przychodzi czas zwątpienia. Heros staje się człowiekiem. Popełnia błędy, jest słaby, ma swoje tajemnice które jednak łatwo odkryć. Czas buntu nie musi być czasem nienawiści choć i to się zdarza. Ucieczka na zawsze lub na krótko. Wyciągnięcie ręki, zrozumienie lub odrzucenie. Wstyd i przebaczenie. 
Z upływem czasu role się odwracają. To starszy potrzebuje opieki i pomocy, to starszy jest bezradny i kruchy.    

Te relacje opisują w swoich opowiadaniach współcześni polscy autorzy. „Ojciec” to pełne emocji historie opowiedziane przez ojców i synów. Jest w nich cała gama uczuć – od miłości do nienawiści. Piszą o błędach, o winie, o przebaczeniu i braku przebaczenia.

Opowiadania napisane są znakomicie – czyta się z łatwością choć treść jest niełatwa. Czytelnik musi sam odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań zadanych przez bohaterów.  Czy kocham swego ojca. Czy on mnie kocha. Czy widzę w nim człowieka.


Książka przekazana mi przez PRart Media. 

32 komentarze:

  1. Zaciekawiłaś mnie, warte przeczytania...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, polecam, między innymi dlatego, że lubię książki dobrze napisane

      Usuń
  2. O matkach jest pierdylion pozycji
    o ojcach prawie wcale
    ciekawe, chętnie bym przeczytała

    OdpowiedzUsuń
  3. Mialam najcudowniejszego Ojca na swiecie, szkoda, ze tak wczesnie zmarl (62 lata) ale do konca zycia bede wdzieczna losowi za to, ze to wlasnie on byl moim Ojcem. Nigdy nikt nie dorosl w moich oczach do roli takiego idola zyciowego jak moj Ojciec.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Star bardzo Ci dziękuję za ten komentarz, o mamie i tacie najtrudniej jest pisać, to jedno z najbardziej osobistych uczuć i przeżyć.

      Usuń
    2. zazdroszczę każdemu, kto ta może o swoim ojcu napisać

      Usuń
    3. Ja mam wspaniałego ojca!

      Usuń
    4. Tak Klarko, to bardzo osobiste i z przykroscia stwierdzam, ze czegos takiego nie moglabym napisac o Mamie.

      Usuń
    5. A ja mialam najcudowniejsza Mame!
      Szkoda,ze tak krotko... :'(

      Usuń
  4. Miałam cudownego Tatę, podarował mi wspaniałe dzieciństwo. Niestety, nie zdążył się dowiedzieć, że dostałam się na studia, co było jego marzeniem. Trudno żyć bez Taty, w każdym wieku.

    OdpowiedzUsuń
  5. czasem jest tak, że niestety wódka jest ważniejsza;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miska, niestety, cos wiem o tym:(

      Usuń
    2. chłopcy i mężczyźni brak ojca lub obecność ojca pijaka czy tyrana przeżywają nieco inaczej niż my, dla mnie ta męska literatura jest odkryciem

      Usuń
    3. Mnie też jest przykro, że nic dobrego nie mogę napisać o swoim ojcu. Za to moja córeczka ma wspaniałego tatę.

      Usuń
  6. Ja też miałam fantastycznego Ojca. Był dobry, troskliwy, kochający. I mądry. To do niego szłam z problemami, pytaniami. Mama też była (jest) dobrą matką, chociaż sama matki nie miała. Straciła oboje rodziców, gdy była małym dzieckiem. Na szczęście miała starszych braci i siostry,którzy się o nią troszczyli i nauczyli miłości. Miałam szczęście...

    OdpowiedzUsuń
  7. O tej ksiazce mowil w tokfm jeden ze wspolautorow. O swojej relacji z ojcem i o sobie jako ojcu. Bardzo madrze mowil. Chce ta ksiazke podarowac swojemu bratu. Najpierw jednak sama przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie wiem, czy mi wolno wkleic na nieswoim blogu link do tej audycji , ale wklejam. Najwyzej p. klarka wyrzuci https://www.google.be/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://audycje.tokfm.pl/podcast/-Ojciec-Michala-Cichego-czyli-rozmowa-o-byciu-ojcem-i-synem/54928&ved=0ahUKEwiCvZuVgfjWAhVPK1AKHYEqBCwQFggpMAA&usg=AOvVaw2atVLGgSnqH2tRhiG0DwYJ

    OdpowiedzUsuń
  9. Klarko!
    Książka zapewne godna przeczytania.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałabym przeczytac i dać w prezencie synowi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja swojemu też dam, często wymieniamy się książkami albo wysyłamy sobie e-booki

      Usuń
  11. Mam wspaniałego ojca,który przez cały czas daję dobry przykład jak żyć w zgodzie z drugim człowiekiem i być wspaniałym rodzicem. Czasami mam wrażenie,że jest dla wszystkich,aż za dobry.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja myślę,że ludzie się jakoś dobierają.Rzadko się zdarza,że jedno z rodzicow jest super,hiper,a drugie wręcz przeciwnie.:)Fajną rodzinę/dom przeważnie tworzą razem.Oboje są dla dzieci bardzo ważni.Wydaje mi się,ze postawa ojca przede wszystkim bardzo wpływa na wychowanie synów,ojciec jest wzorem,często nawet nie do końca uświadamianym.
    pozdrawiam,Klarko

    OdpowiedzUsuń
  13. Klarko,jesteś absolutnie cuuudowną kobietką! Właśnie o takich całe życie marzyłem i nic..A tu..Klarka..Marzenia jednak czasami się spełniają..Ale Ty jesteś mężatką..A niech mnie kule biją!!!

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz