sobota, 1 maja 2021

pierwszy maja

 Miałam nic, kompletnie nic nie robić. Snuć się po domu cały dzień i oglądać seriale. Przed południem nastawić rosół, niech się gotuje, i tyle.  Ale zamiast mięsa na rosół Krzysiek kupił kawałek innego mięsa. Nie zrozumcie mnie źle, nie jestem starą zrzędą jesteś jesteś ale rosół robię z wołowiny, kawałka kury rosołowej i do pełna warzyw, o przypalonej cebuli i grzybku suszonym nie wspomnę. 

Musiałam więc zmienić plany obiadowe i zrobić gulasz. Z tymi wszystkimi warzywami co miały być do rosołu. Bez przypalania cebuli. Za to przypalił się cały gulasz bo kiedy mięso się dusiło, oglądaliśmy Wiedźmina. Dwa odcinki, bo jednak ta wołowina była twarda. 

Miało padać ale nie padało, dlatego poszliśmy z kawą do ogrodu i to był błąd. 




Pełno chwastów! Nie ma na co czekać, trzeba przycinać, plewić, sadzić, zakopywać, odkopywać, wyrywać, planować! Tak nam zeszło całe popołudnie. Jutro wybieram się po kwiatki do skrzynek. 

Na koniec zrobiliśmy sobie ognisko. Jakoś wolę niż grilla. Ale nic nie smażyliśmy, to była tylko próba czy sąsiedzi zadzwonią po straż czy nie. Nie zadzwonili. 


14 komentarzy:

  1. Świetne palenisko, my zrobiliśmy sobie wycieczkę...

    OdpowiedzUsuń
  2. "Przy ognisku ,przy ognisku
    Tak siedzimy sobie wszyscy
    Nikną troski i zmartwienia
    Bo ognisko wszystko zmienia !"
    Tak mi się przypomniało 😁🙄

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas zrobiło się szaro i deszczowo. Ale wieczór będzie na dworze, balia już się grzeje.😁😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz balie w ogrodzie? Moje marzenie!

      Usuń
    2. Klarko, zapraszam,mam i nie waham się użyć. Jak będziecie mief chwilkę wolnego...przyjeżdżajcie

      Usuń
  4. Wiedźmin wart jest mszy😄 a gulasz lubi się przypalić, mnie często, bo kucharka że mnie żadna. Pięknie już w ogrodach, właśnie wybucha zieleń😊.Przyjemnej dalszej części majówki, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Zobacz "heat dispenser" kupuje sie jak sie gotuje w taginie marokanskie jedzenie. Raczka sie rozwalila szybko ale metalowa czesc okragla pod garnek ciagle pracuje. Daje ja pod wszystkie garnki teraz, jak gotuje fasole i groch szczegolnie bo nic sie nie przypala i jak ogladam cos albo jestem w ogrodzie to samo sie pilnuje na najmniejszym gazie. To jest takie metalowe kolo, ktore sie daje na gore na palnik w kuchence.

    OdpowiedzUsuń
  6. Klarko, ale jak to w niedzielę wybierasz się po kwiatki? Gdzie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nigdzie bo strasznie leje, ale gdyby nie lało to w okolicy jest mnóstwo otwartych szkółek ogrodniczych

      Usuń
  7. Ale, ze rosol w balii???
    Smacznego!;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale się uchachałam! Wszystkie chyba znamy takie nicnierobienie.
    Piękne zdjęcia, jak zwykle.
    Dzień szary, a tu tyle radości!

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj, u mnie pada deszcz, pies spi nawet nie chce isc na spacer, leniwy deszcz,pojdziemy do kosciola ,jestem po szczepieniu, bedzie dobrze,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz