sobota, 1 lutego 2020

przedwiośnie

Wklejam na pamiątkę zdjęcia. Wspominając zimy z młodości opowiadamy sobie o trzaskających w lesie bukach, odmrożonych na kuligu palcach i śniegu, który leżał od listopada do kwietnia. Licytujemy się snując historie o kurczątkach w pudełku koło pieca, o dwumetrowych zaspach, o  ziemi, która zamarzała bardzo głęboko.
A dziś - pietruszka zostawiona na natkę - rwałam całą zimę i nadal jest zielona i pachnąca.

nie syp mi do zupy tego zielonego!
Przebiśniegi - wiadomo, pierwsze.

Kot poszedł do sąsiada łapać kleszcze. Tak, już są!

I moje ulubione narcyzy. I to od północy, gdzie wszystko wyrasta najpóźniej bo słońce prawie wcale nie zagląda.

Tak, nie grabiłam liści. Nie kosiłam na krótko trawy. Mam swoje powody.

Przesyłam serdeczności. Na fp konkurs u bardzo zdolnej, sympatycznej dziewczyny, można wygrać sesję zdjęciową!

11 komentarzy:

  1. Kleszcze w styczniu? koniec świata!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzisiaj było ciepło, czuło się wiosnę w powietrzu. W ogrodzie kwitnie kalina, przebiśniegi, bratek i pierwiosnki. Nie mogę się już doczekać...

    OdpowiedzUsuń
  4. Co to jest to zielone, na samej górze? To się nadaje do zupy?

    OdpowiedzUsuń
  5. No tak, ani kleszcze, ani inne owady nie zostaną wymrożone przez takie łagodne zimy. Coś mi się wydaje, że to grozi kolejnymi zakażeniami, które te bydlaki będą roznosić.
    Też ostatnio oglądam zdjęcia z mocno śniegowymi zimami i przypominam sobie te mrozy 20 stopni i powyżej. Teraz nawet nie mam ciuchów na taką pogodę, bo od lat nie było zimniej, niż kilka stopni na minusie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze chwilę a zupełnie zapomnimy, co to jest zima. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Pochwal sie Klarko powodami dlaczego nie grabilas lisci i nie kosilas trawy, ja tez tego nie zrobilam, ale pewnie z innego powodu niz Twoj. Moj kiepski lenistwo 😂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli trawa jest krótka to gleba bardzo wysycha, szkoda wody do podlewania
      liście na wiosnę same się "wygrabią"
      szkoda prądu do kosiarki
      nie chce mi się

      Usuń

Twój komentarz