sobota, 7 września 2024

zima za 100 dni

 Dziwaczne rośliny - na wiosnę wypuszczają liście i zasychają a dopiero jesienią kwitną na bezlistnych łodygach. Należą do  roślin wskaźnikowych. Zimowity zwiastują śnieg za 100 dni.  Dodam, że zimowit jest też nazywany roślinnym arszenikiem. 


zimowity


anginka i kosmos


Taki bukiecik sobie zrobiłam, geranium w tym roku rośnie mi w gruncie i jest tego wielki krzak a ja bardzo lubię ten zapach więc rwę do wiązanki. 
Geranium ponoć posiada tajemniczy składnik wspomagający spalanie ale nie wiem czy to prawda, nie będę próbować choć kusi.  
 


7 komentarzy:

  1. Tez bardzo lubie zapach lisci geranium, podobno oczyszcza powietrze i zmniejsza ilosc dwutlenku wegla w pomieszczeniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie. Na zimowity bardzo lubię patrzeć, ale angina to mój numer jeden. Suszę jej listki i wkładam do szafki z pościelą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do geranium - jedyne co o nim słyszałam i czytałam to stosowanie przy bólu gardła i że korzystnie jest mieć go w domu w doniczce w sypialni. No nie bardzo wierzę w te 100 dni od momentu zakwitnięcia zimowitów do opadu śniegu. Kiedyś myślałam, że to krokusy kwitną w sierpniu na bieszczadzkich łąkach. A wyglądają pięknie. Lubiłam Bieszczady - to góry pachnące różnymi ziołami. Serdeczności ślę;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Za śniegiem nie tęsknie, ale trochę ochłody poproszę.
    Piękny bukiecik. Młode listki geranium ponoć do herbaty zamiast cytryny można.
    jotka

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz