niedziela, 30 października 2022

znów o tych kwiatkach a nawet o kotkach

 



 
Kiedy wszyscy zachwycają się piękną jesienią, we mnie czai się smutek. Te kwiaty, pieczołowicie pielęgnowane od wczesnej wiosny trzeba będzie wyrzucić. Begonie, pelargonie, tytoń, który jeszcze pachnie odurzająco, werbeny i aksamitki! Sadzone od nasionka, jeszcze mają się doskonale ale już trzeba się z nimi żegnać bo pewnego ranka zastanę je zmrożone i martwe. Nie zabiorę do domu, nie schowam do piwnicy, wylądują na kompoście, taki ich los. Są jednoroczne. Przechowywanie wymaga wielkich starań i nie opłaca się. 

To bardzo symboliczne. I jestem pewna, że kiedy piszę, że rośnie samo, to przeważnie nikt mi nie wierzy.  

Dla nowego kotka przygotowałam kuwetę, legowisko i domek, miseczki i karmę, a także kropelki na kark. Bo to ma być trudny kotek, dziki, żyjący na łące, podchodzący wieczorami ze swoją matką pod próg domu koleżanki, stąd te kropelki na początek a potem wiadomo, wet.  Na razie wyczuł zuuuo i nie dał się złapać, ale to  kwestia czasu. Na razie mają ciepło a potem to może być tak jak z tymi kwiatkami. 

Sama się z tego śmieję gdy piszę "legowisko" i "domek" bo zaraz będzie 10 komentarzy, że koty zawsze spały w moim łóżku a teraz jakieś wydziwiania i ciekawe po co, wiadomo że kot będzie spał tam gdzie będzie chciał. 





18 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Nareszcie doczekałam się, tu nigdy nikt nie wpada i nie cieszy się z pierwszeństwa w komentarzu, zazdrościłam innym blogerom :D

      Usuń
    2. Ja też zawsze zazdraszczam!

      Choć najbardziej kiedyś rozśmieszył mnie komentarz takiej Ani

      Trzydziesta czwarta🤣🤣

      Usuń
  2. Ja wpadam. A od dziś komentuję. Wolę tutaj niż na FB

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wpadam często, ale chyba nigdy jako pierwsza. To normalne, że się szykuje kotu wygodną miejscówkę, zabawki i przysmaki, a co wybierze to się okaże. Kocham te małpy, przepraszam koty. Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten Anonimowy to ja, Hesia

    OdpowiedzUsuń
  5. Tuż za podium 😉 jak poczuje zimno, to zaraz się da złapać. Tylko jednak ubierz rękawice, ja nie ubrałam i miałam dziurę w ręce, a po kocie vol gorszej, niż po kolcach róży

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja poproszę o wierszyk o cmentarzu w Raciborzu.🙏.Nie znam a chcę poznać. Może zdążę, zanim asteroida przeniesie nas w lepszy świat? Bo ma walnąć 1 listopada. W sumie ok - dużo ludzi będzie na cmentarzach to pochówki nie będą potrzebne.😆. Tak, że ten ...Nie tylko Ciebie Klarko dopadł czarny humor.DTCK ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba to mówić głosem pełnym grozy i mieć osiem lat najwięcej ;)

      Na cmentarzu w Raciborzu kiedy duszki posły spać mały duszek zdjął majteczki i na grób zaczął ****
      wtem mogiła się otwiera z niej wychodzi stary trup łap za majtki bohatera czemuś na*** na mój grób

      Usuń
    2. ciąg dalszy wierszyka: ach ty trupie, mam cięw doopie, twoją mowę, ciebie tez i podrapał się po doopie, bo go mocno gryzła wesz...

      Usuń
  7. (Przed)Ostatnia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na YouTube można posłuchać piosenki na czasie Macieja Zębatego "Ostatnia posługa"

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje kwiatki w większości już niestety zmroziło, zostały te najtwardsze czyli pelargonie bluszczolistne. A wierszyk miodzio, nie znałam. Legowisko dla kota, to osobna kategoria moich porażek, kupiłam już trzy i każde przeraża moją kicię śmiertelnie. Tylko fotel się nadaje. Poddałam się. DTCK

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie już 2 miesiące rezydują 3 kociaki, które wraz z mamą ktoś prawdopodobnie wyrzucił. Mama już po sterylizacji. Małe są bardzo przymilaste, same wskakują na kolana. Po szczepieniu, odrobaczeniu i odpchleniu.
    Niestety, ale nie ma chętnych do adopcji. Nie wiem sama co mam zrobić, bo przecież ich nie wyrzucę, a mamy kota na górze w mieszkaniu. Te zarekwirowały pralnię na dole.
    Dorota L.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja kwiaty nadal mam na balkonie, te które wiem, że nie przemarzną tak szybko.
    Wierszyk wesoły.
    Serdeczności zostawiam kochana!

    OdpowiedzUsuń
  12. wierszyk wraz z druga zwrotka - przepyszny!;))

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz