sobota, 4 lipca 2020

Zwiedzamy, zwiedzamy!



Kraj pokazany w dwanaście minut. Od Warszawy, bo stolica. Potem kolejne miasta.
Wiecie co, zawsze bałam się takich reklam, bo zazwyczaj pokazywano w nich płaczące wierzby, skanseny, kościoły, czasem Kraków ale tylko Wawel. Do tego przygrywała góralska kapela.
Tak jakby w Polsce nic się nie zmieniało, nie było nowoczesnych budynków (kocham) ruchliwych ulic, współczesnego krajobrazu. Tylko skansen i skansen. Czasem kupa kamieni przy której się wszyscy zatrzymują z podziwem bo ma tysiąc lat.
Ten film jest inny. Pokazuje Polskę, do której bym pojechała gdybym tu nie mieszkała.
Przy okazji dajcie znać czy w filmie było Wasze miasto.


28 komentarzy:

  1. Pięknie przedstawione to fakt.Niestety mojego pięknego miasta, miasta ceramiki jakim jest Bolesławiec nie było. Pozdrawiam
    Andrzej Gołębiewski.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny film.
    Mojego miasta Wałbrzych jako takiego nie było, ale był Zamek Książ położony w Wałbrzychu. A ja mieszkam praktycznie u podnóża zamku na osiedlu Podzamcze, które przylega do Książańskiego Parku Krajobrazowego.
    Miłego weekendu, M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę koniecznie kiedyś tam pojechać z powodu absolutnego zauroczenia książkami J. Bator

      Usuń
    2. Zapraszam do Wałbrzycha!
      Chętnie ugoszczę i oprowadzę 😊

      Usuń
  3. Myślałam, że wycieczkę Wam zorganizowali:)Poznań jest!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny mamy kraj, naprawdę warty zwiedzania nie tylko przez obcokrajowców. Mojej Włodawy nie było, ale były pobliskie Lublin i Zamość.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiekny ten nasz kraj,za żadne skarby swiata nie chciałabym mieszkac gdzie indziej

    OdpowiedzUsuń
  6. W Lublinie pokazano tylko stare miasto z lotu ptaka i stadion, a w Lublinie jest wiele więcej ciekawych rzeczy. Piękne śródmieście z kościołami i mnóstwem starych, ale pięknie odrestaurowanych kamienic, parki, bulwary nad Bystrzycą, ciekawie zaprojektowane osiedla, Zalew Zemborzycki z parkiem wodnym. Jest gdzie pójść i co oglądać. Jestem lublinianką z dziada pradziada i kocham to miasto. Cieszę się, że dzięki pieniądzom unijnym można była tak odbudować Lublin. Mamy fajnego prezydenta, który już drugą kadencję bije się o to, żeby Lublin był miastem, w którym chce się żyć, to którego warta przyjechać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Oba moje miasta były, a nawet trzy:) Szkoda, że Sudetów nie widać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna nasza Polska cała. Mojego nie pokazali.
    Natomiast pięknie pokazali Auschwitz, szkoda, że bez Oświęcimia, jako odrębny byt.
    Też sądziłam, że pojechaliście na wycieczkę

    OdpowiedzUsuń
  9. Mojego miasta nie było. Większosc Polaków uważa,że jest bardzo daleko i leży nad morzem.😂
    Mamy blizej do Berlina niz do Poznania. O Warszawie nawet nie wspominam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżby Szczecin? W ten sposób to Kraków jest w górach

      Usuń
    2. Szkoda, ze nie pokazali Szczecina. Byłam w zeszłym roku, piękne miasto,inne niż wszystkie.

      Usuń
  10. Mieszkam w W-wie na Starówce. Widać było moją kamienicę. Piękny film.

    OdpowiedzUsuń
  11. Może inne są piękniejsze, może i są.... :) Rzeszów- to moje miasto, moje miejsce na ziemi. Piękny,zadbany choć w tych urywkach tego nie widać. Nie zamieniłabym go nawet na Warszawę, którą przez ostatnie 10 lat jestem zauroczona. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Strasznie męcząca muzyka....Ale tak, Slask też jest!

    OdpowiedzUsuń
  13. My zaczniemy jutro, dziś odpoczywamy po podróży...

    OdpowiedzUsuń
  14. Koszmarna muzyczka, reszta może być.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem rozczarowanam pominięciem województw zachodniopomorskiego, lubuskiego, świętokrzyskiego, opolskiego.
    Kołobrzegu nie było, ale byłabym mocno zdziwiona, gdyby był. Za to poza Zamościem i Oświęcimiem, byłam we wszystkich miejscach pokazanych w filmie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Muzykę trzeba wyciszyć, bo bardzo grobowa! Piękny kraj, a najbliżej mi Oświęcim i Kraków - Katowice.
    Dorota L.

    OdpowiedzUsuń
  17. Och, widzialam ten film jakis czas temu, swietna robota.

    OdpowiedzUsuń
  18. jest!pomyślałam , gdy był...Sopot;D
    Ale potem Poznań też;D
    Naprawdę pięknie!
    Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  19. Polska jest piękna, świat jest piękny!
    Bliski sercu, bliski fizycznie i najpiękniejszy - Toruń :-)

    OdpowiedzUsuń

Twój komentarz